I næste uge tirsdag 10. december tager tre af vores elever turen til Aarhus! Det gør de, fordi de er blevet udvalgt som finalister i årets EUXBIZCUP – en case competition, som alle EUX-elever fra EUX Business har mulighed for at deltage i.

Salg af fiskeudstyr online
Her får eleverne muligheden for at arbejde med en konkret problemstilling i en rigtig virksomhed, og i år er virksomheden Aarhus Fishing Gear. Elevernes overordnede udfordring består i at lave et markedsføringstiltag, der kan øge den digitale omsætning på virksomhedens webshop www.fishinggear.dk.

Noget af det særlige ved konkurrencen er, at eleverne får mulighed for at afprøve deres viden i forhold til en rigtig virksomhed. Derudover har case-virksomheden forpligtet sig til at benytte og realisere vinderforslaget. På den måde prøver eleverne både kræfter med  udfordringerne fra en rigtig virksomhed, samtidig med deres forslag måske bliver afprøvet ude i ‘den virkelige verden’.

Mange skoler deltager
EUX Business-elever fra mange forskellige skoler har indsendt deres bedste forslag til en løsning på problemstillingen. Herefter har et dommerpanel udvalgt de fem allerbedste løsninger, som får lov til at deltage i finalen. De fem bedste løsninger er derefter blevet inviteret med til finalen, som i år foregår i Aarhus. Her vil eleverne fremlægge deres forslag for dommerpanelet, som vil votere og kåre vinderløsningen.

Dommerpanelet i år består af Claus Hingeberg fra Aarhus Fishing Gear, Lars Henrik Larsen fra Videncenter for Digital Handel, Grethe Overby fra Aalborg Handelsskole og Micky Weis, som er digital rådgiver.

Vi har tre elever med
På EUC Nordvestsjælland kan vi med stolthed fortælle, at tre af vores elever fra EUX Business er kommet med i denne finale. Det er Julia, Laura og Mads, der deltager med deres bud på et rigtigt godt markedsføringstiltag til Aarhus Fishing Gear.

Eleverne vil alle have 15 minutter i alt til deres rådighed: 7-10 minutter til fremlæggelsen af deres markedsføringstiltag og 5-8 minutter med spørgsmål fra dommerne.

Vi ønsker dem al mulig held og lykke, når det går løs på Aarhus Rådhus, hvor de skal fremlægge deres forslag foran dommerpanelet, de andre deltagere og tilskuere.

Finalen afholdes i tidsrummet 10.00-14.15 tirsdag 10. december 2019, og Julie, Laura og Mads fremlægger deres markedsføringstiltag kl. 11.00 i dysten mod elever fra BC Syd, AABC, EUC Nordvest og Skive College.